Spolu s Martinem Řehákem a Michalem Sojkou jsme dali dohromady vizuální styl s recyklovanými papíry, razítky a bylinkovými motivy. Potom jsme založili potřebné profily, nastavili tón komunikace a vyvinuli web. Jakmile byl bar v provozu, nafotili jsme ho a pomohli naplnit hosty.
Název, logo, vizuální styl
S majiteli Botanicu jsme v kontaktu už od té doby, kdy začali otevření nového podniku plánovat. Díky tomu jsme mohli pracovat na konceptu vizuální identity, zatímco vznikaly návrhy interiéru a přizpůsobit se jim.
Název baru je jednoduše odvozený od ulice Botanická v Brně, což ovlivnilo sortiment i interiér, který se naplnil spoustou květin. Proto jsme branding navázali na odkaz našich babiček – herbáře.
Pro logotyp jsme zvolili tradiční patkové písmo a na 3D tiskárně z něj vyrobili razítka. V aplikacích ho doplňují otisky sušených bylin a koření, které jsme po oskenování záměrně nepřeváděli do vektoru, abychom zachovali přirozené inkoustové textury.
Design jídelních a nápojových lístků
Ačkoliv jsme první návrhy menu skicovali společně s konceptem loga, trvalo několik měsíců, než jsme vychytali jejich finální obsah, podobu a tisk. Protože se nabídka mění dvakrát týdně, bylo příliš drahé a časově náročné nechávat lístky tisknout na zakázku.
Rozdělili jsme menu na stálou a výměnnou část a webové stránky navrhli tak, aby s jejich pomocí mohl denní nabídku upravovat a tisknout personál klidně za pět minut dvanáct. Web navíc automaticky generuje šablony na sociální sítě. Podnik nemusí být v neustálém kontaktu s designérem nebo každý týden čekat na tiskaře – a navíc ušetří přibližně 35 tisíc korun ročně.
Stránky z recyklovaného papíru jsou spojené modrou bužírkou (aby vše ladilo s barevným schématem interiéru) a uzel je schovaný pod koženou brzdou, kterou jsme nechali vyrobit na míru.
Webovky, sociální sítě, fotografie
Sociální sítě jsme nastavili společně se všemi dalšími online profily. Google mapy, Mapy.cz i Trip Advisor o Botanicu věděly ještě předtím, než otevřel. Na komunikaci jsme se podíleli od prvního náborového inzerátu a doteď pomáháme s udržením její kvality.
Web jsme naplnili vlastními fotkami a vymysleli ho tak, aby navnadil k návštěvě a zároveň poskytl všechny potřebné informace. Zní to jednoduše, ale kdy jste naposledy na stránkách restaurace, baru nebo kavárny našli přesně to, co potřebujete, aniž byste museli proklikat celý web a pak jít ještě na Facebook?
Co si o tom myslí majitelé
„U kluků z Jako sůl je super, že gastrem žijí nejen jako markeťáci. Jeden makal za barem, druhý vaří skvělé pivo, a proto je jejich přístup hned od začátku více osobní a zainteresovaný než jinde. My se jako hospodští snad vyznáme v pohostinství, ale museli jsme si přiznat, že na všechno nestačíme sami a při zpětném ohlédnutí jsem za spolupráci s Jako sůl moc rád. Spousta věcí by jinak byla polovičatých a nedotažených.
Stránky a vizuál nám všichni chválí pro jejich přehlednost a minimalismus, což jsou prvky, na kterých jsme se okamžitě shodli. Honza nám podnik sám nafotil, Štěpán během chvíle ukázal, jak budou stránky přibližně vypadat. Vše s nimi bylo snazší, než jsme si dokázali představit.
Tahle spolupráce byla nejen užitečná, ale i zábavná, a během společných diskusí jsme si ujasnili spoustu věcí, ke kterým bychom se jinak propracovávali roky.“
Petr Kurský, Spolumajitel
Potřebujete nás jako sůl nebo chce váš podnik jen lehce okořenit?
Potkejme se v Praze, Brně nebo kdekoliv jinde.